L’any següent arriba el gran èxit no només de l’actor, sinó del grup: Nuestra ciudad, de Thornton Wilder, que Eduard Bartolí protagonitza al costat de Mª Àngels Aupí, i que marca una fita molt important del teatre local i de la província.
El 1957, el triomf ve de la mà de John B. Priestley, amb La herida del tiempo, amb la qual l’Elenc del Patronat guanya la primera fase de Concurs Provincial de Quadres Escènics, obtenint un èxit aclaparador: classificació per a la final com a primer grup (que també guanyarien); medalla d’honor al millor director, Toni Montal; millor actriu secundària, Mercè Huertas; menció honorífica a Mª Dolors Machado; premi al millor actor, Eduard Bartolí... Després de representar aquestes dues obres al Teatre Municipal de Girona, la premsa d’aquesta ciutat titularia, el març de 1958: “Gerona teatral: capital Figueras”.
En aquest moment, l’Elenc, del qual Bartolí és una peça cabdal, viu el màxim esplendor i reconeixement: a Emperador Jones (d’Eugene O’Neil, el 1958), segons les crítiques, el seu personatge, Smithers, es va “menjar” el Jones interpretat per Toni Montal, massa preocupat per la direcció escènica. El 1959, va firmar quatre grans actuacions en quatre grans espectacles: Los intereses creados (Jacinto Benavente), Edipo Rey (en la versió moderna de Juan Ricardo López Arana, Bartolí interpretava Edip), El zoo de cristal (de Tennessee Williams) i La muerte de un viajante (d’Arthur Miller; Bartolí interpretà un dels fills).
Arriba un punt en què el grup es planteja l’estrena d’una obra cada mes, i ho aconsegueix durant un temps, però prioritzant la quantitat d’obres per sobre de la qualitat d’aquestes, amb textos poc populars; excepte algunes concessions que fan amb Santiago Rusiñol (L’auca del senyor Esteve, 1960, i Els savis de Vilatrista, 1961), Rafael Anglada (L’amor venia amb taxi, 1960), o Josep Maria de Sagarra (La Rambla de les Floristes, 1962).
Després d’un llarg parèntesi teatral, Eduard Bartolí també va aparèixer a l’Auca dels nens de Buadella, escrita i interpretada per cinc exmembres de l’Arlequín: ell mateix, Josep Mª Gumbau, Joan MInobis, Toni Montal i Josep Montalat, acompanyats a l’acordió per Josep Mª Surrell. Es va presentar al Festival d’Havaneres a benefici de l’UNICEF que va tenir lloc al Teatre El Jardí el desembre de 1981. Van enregistrar les seves cançons, que foren comercialitzades en cintes de casset. Els mateixos nens de Buadella van protagonitzar la pel·lícula El Museu Dalí es tanca a les 7, dirigida el 1987 per Josep Montalat. La pel·lícula es va preestrenar a la Sala Juncària a finals de maig de 1988, i no es va arribar a estrenar mai comercialment.
La darrera aparició pública dels “arlequins” va ser en la representació de Canigó, el 23 d’abril de 1995. Aquest espectacle, basat en el text de Jacint Verdaguer i patrocinat per l’ajuntament de Figueres, va ser l’últim treball de Toni Montal, i també el seu darrer esforç damunt de les taules. L’obra va comptar amb més de 60 persones alhora dalt de l’escenari. Eduard Bartolí hi intervingué, i, amb el seu particular i inconfusible estil, va dissenyar el vestuari; especialment, el dels guerrers i els cavallers.